dijous, 29 d’octubre del 2009

L'ESCURÇÓ NEGRE


Una de les meves sèries preferides és L’Escurçó Negre. Me la van regalar en DVD però anys abans jo ja m’havia comprat el llibre amb els guions que va publicar Edhasa, perquè no volia perdre’m cap diàleg.

Aquesta és una de les escenes que més m'agraden, és de la primera part que es situa en la Edat Mitjana:

ESCENA QUARTA
La Sala Gran

La reina està cabdellant llana davant del foc, acompanyada d’una dama d’honor més aviat enganxosa.

DAMA D’HONOR.- Us deu fer molta il•lusió que torni el rei, oi, majestat?

REINA.- No.

DAMA D’HONOR.- Però, senyora, penseu que vindrà a la vostra cambra i us farà l’amor apassionadament.

REINA.- Sí, i em vindria més de gust que no ho fes. És molt difícil poder dormir amb aquella cosa al damunt tota la nit. Em sent... com ho diria? Com si fos el panet d’un Frankfurt.

DAMA D’HONOR.- Però ben segur que les celebracions del dia de San Lleonard us fan molta il•lusió... Els bufons, els joglars...

REINA.- Aquell porc calent, que no para de donar voltes i voltes....

DAMA D’HONOR.- Oh, i tant! El banquet!

REINA.- Què dius? No, pensava en una altra cosa.

DAMA D’HONOR.- Deuen haver contractat els ballarins d’en Morris. Jo els adoro.

REINA.- Sí. A mi m’agraden els eunucs.

DAMA D’HONOR.- Sí. I tant... els eunucs! Ah! M’agradaria tant tenir-ne un.

REINA.- A mí també, com a marit.

5 comentaris:

  1. són genials!! adoro l'Escurçó negre, i en Baldrick, no cal dir :)

    ResponElimina
  2. Només els conec de sentir-los nomenar, poca cosa més. Gràcies per parlar-me'n

    ResponElimina
  3. Clidice: Un altre dia posaré alguns dels millors insults de l'Escurçó. M'encanten les comparacions que fa, allò de "és el pitjor pla des que...", per això em vaig comprar el llibre, per no perdre'm cap frase.

    Mireia: Doncs crec que et podria agradar, em sembla que és un tipus d'humor que pot atrapar-te, com m'ha passat a mi.

    ResponElimina
  4. Ui! així sabràs en quin capítol en Baldrick entra a l'habitació i diu:

    - Nyó! que estàveu parlant sol?
    - Si Baldrick, a vegades és l'única manera de tenir una conversa intel·ligent.

    És genial! però no recordo el capítol!!! :P

    (no em facis massa cabal, és que em vaig quedar sobtada, ara quan veig algú que parla sol penso: "un altre!" :D)

    ResponElimina
  5. Doncs no ho recordo, però quan torni a veure-ho m'hi fixaré. Podria ser de la época de la Primera Guerra Mundial?

    ResponElimina