diumenge, 4 d’octubre del 2009

L'ASTÈRIX EN FARÀ 50!


El proper 29 d'Octubre, l'irreductible gal compleix mig segle. Per a celebrar-ho, es publicarà un nou àlbum que apareixerà el 22 d'octubre a tot el món.

Sempre he estat una "fan" de l'Astèrix, vaig aficionar-me quan encara no sabia llegir i els arreplegava per a mirar els dibuixos. Recordo que la col·lecció era a la meva habitació, els meus pares es van aficionar de joves i anaven comprant els àlbums. Nosaltres, els meus germans petits i jo, no podiem entendre la ironia, la crítica i els dobles sentits de les històries, ens quedavem només amb el més simple. Aquells pobres àlbums, van patir molt. Els lloms es van desengantxar, algunes fulles van ser guixades, l'ús i l'abús van fer estralls fins al punt de que, molt més tard, vam haver de comprar una altre col·lecció.

Amb els anys, l'Astèrix va prendre una altra dimensió per a mi, de sobte, veia coses que em recordaven una aventura, o un episodi, i s'encenia la llumeta: Obèlix i Companyia, paròdia del consumisme i del capitalisme, La residència dels Dèus que mostra com l'acultura és una manera de conquerir, Als Jocs Olímpics i la sàtira sobre el dopatge...

Desafortunadament, les últimes aventures d'aquest personatge han perdut molt. Es nota el buit deixat per Gosciny però, ni que sigui pels dibuixos, per a mi pagarà sempre la pena retrobar-me amb aquest lluitador amb seny i enginy.

4 comentaris:

  1. Éss curiós, quan era petit, la classe es dividia entre els que ens agradava l'Astèrix i els que llegien el Tintín. Poques vegades he mantigunt disputes tan apassionades com llavors.

    Salutacions cordials.

    ResponElimina
  2. A la meva classe passava el mateix. I era una qüestió quasi de "amb l'un o amb l'altra". Sembla que siguin incompatibles. Conec pocs seguidors dels dos (de fet només en conec un). Jo era (sóc) d'Astèrix.

    ResponElimina
  3. És cert, hi ha aquesta tendència a posicionar-se. No cal dir que jo també sóc d'Astèrix. Sempre estarà insolublement unit a les meves primeres "lectures" (les cometes és perquè no sabia llegir quan vaig aficionar-m'hi)

    ResponElimina
  4. Estic d'acord. El personatge segueix en dibuixos encara que la empenta del guionista es nota molt.

    Sempre m'ha agradat Astèrix. Potser és degut a l'edat. Venia de llegir "Mortadelo" i a la biblioteca del barri n'hi havia Astèrix, Tintin i d'altres. Ara amb el temps em miro el Tintin, però l'Astèrix va ser des del primer moment.

    Manel

    ResponElimina