dissabte, 1 d’agost del 2009

LES MATINADES A CABRERA

Em pregunto quin sentit tenen, a banda de despertar-nos, perquè si nomès es tracta d'això ho trobo ben absurd. Mai he trobat sentit al fet de molestar a d'altri per diversió. No m'agrada fer als demés el que no m'agrada que em facin. Però cada any els tinc sota la finestra amb els petards omplint el carrer de soroll i brutícia. Suposo que no deuen atrevir-se a anar a cap altre lloc on no tindríen tants miraments com en tinc jo que només em queixo.

La única solució que trobo és marxar, com han fet diverses persones, perquè si hi ha alguna cosa que detesto és el soroll. No li veig la gràcia a contaminar acústicament, alterar als animals i embrutar el poble. La fira i les orquestes no em molesten i això que les tinc al costat, és un so que puc tolerar, però els petards només són soroll. Suportaria molt millor una cercavila, que és el que solen fer persones amb un gust més refinat que prefereixen la música als trons.

Crec que les festes no haurien de basar-se en molestar i a les matinades no els hi veig cap altre funció. Quina diferència amb la Fira Iberoromana on l'objectiu és divertir, difondre coneixements, oferir productes de la terra, engalanar el poble... jo cada any hi porto als meus pares i aquest any fins i tot han vingut els meus tiets de Sudàfrica que van quedar encantats. Dubto que si els obliguessin a despertar-se amb petards s'haguessin endut una impressió tan favorable. Sort que els romans no coneixien la pólvora!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada