dissabte, 21 d’agost del 2010

'TRECE RUNAS', de MICHAEL PEINKOFER


Aquesta novel.la va sortir directament en format de butxaca i la vaig llegir sense massa entusiasme pensant que seria tòpica i previsible.

Afortunadament, no va ser així. Em va captivar de seguida, tant per la forma àgil de la seva escriptura com pels diversos elements que va desventllant i que van despertar el meu interès.

D'una banda hi ha l'investigació extraoficial de la mort d'un noi a una biblioteca pertanyent a un monestir, que la policia tracta de fer passar per suicidi. D'una altra, l'arribada d'una jove anglesa per casar-se amb un noble escocès del qual no en sap gaire cosa. Les dues històries aviat conflueixen i es descobreix que el que estan vivint va començar molt de temps enrera, en una Edat Mitjana en la que van lluitar els herois escocesos en un conflicte que determinaria el futur de la seva nació.

Es tracta d'un relat que recorda una mica el gènere folletinesc, on l'aventura, l'intriga i la història es barregen i ens arrosseguen al llarg de moltes pàgines sense cap altre pretensió que la d'entretenir i acostar-nos a temes vinculats amb el lloc on es situa: Escòcia. El món dels druides, l'expropiació de les Highlands, el patriotisme, la lluita de classes... són alguns dels elements que ens acosten al territori i a certes èpoques.

És per això que Trece Runas, una novel.la sense pretensions, finalment sorprén per la seva capacitat de descobrir-nos un món fantàstic i un altre de real amb bellísimes descripcions d'una terra de passions com és l'escocesa. Per no parlar del protagonista que no és altre que Walter Scott, autor de novel.les tan conegudes com Ivanhoe o Rob Roy.

4 comentaris:

  1. Fas venir ganes e llegir-lo.
    Tens un gran bloc, feia temps que no hi passava. però tu, a part, no tenies cap blocde poesía?

    Una abraçada

    Joan

    ResponElimina
  2. Hola Joan, m'alegro de veure't i també del teu comentari. Moltes gràcies!

    No, jo no tinc cap bloc de poesia. Tot el que penjo ho faig aquí.

    Abraçades.

    ResponElimina
  3. Jo també he llegit "Tretze Runes". Quan em preparo per anar de vacances a un país, busco alguna novel.la per endisar-m'hi i aquest any vaig anar a Escòcia amb "Tretze Runes".
    M'ho vaig passar molt be, molt millor amb la fantasia d'una novel.la entretinguda que et porta de la mà als llocs històrics d'Escòcia (i als mítics).

    ResponElimina
  4. Gràcies pel comentari Tanit. A mi també m'agrada llegir sobre el lloc on vaig abans d'anar-hi. Escòcia és una destinació que tinc pendent, espero no haver d'esperar molt!

    ResponElimina